Studentenbox

Opdracht

Ontwikkel een sterke identiteit voor het merk ‘studentenbox’ en voer deze door in de aangegeven middelen. Ontwerp twee verschillende menu-boxen (thema’s). Ontwerp aansluitende media-uitingen in jouw gekozen richting.

Concept

Ik heb bedacht om een Perso (persona box) te maken. Mijn concept is Safe Space, waarbij het de bedoeling is dat iedereen zich op zijn gemak voelt bij de box. Door verschillende soorten dozen aan te bieden, kun je degene kiezen die het beste past bij jou en je date.

Ontwerp

Ik ben aan de slag gegaan met een dynamisch logo. Elke persoonlijkheid is gekoppeld aan een specifieke kleur en vorm. Introvert wordt weergegeven door een blauw rondje omdat dit staat voor veiligheid. Extravert wordt weergegeven door een gele driehoek wat een gedurfde uitstraling heeft. Ambivert combineert eigenschappen van introvert en extravert in één vorm. Daarnaast kunnen er combinaties ontstaan wanneer persoonlijkheden elkaar ontmoeten zoals “Introvert Meets Extravert.”

Logo

Voor mijn introductievideo voor de studentenbox heb ik een overkoepelend logo ontworpen dat nog overal tussenin zit. De vlek symboliseert de onbeperkte mogelijkheden en de kleuren zijn afkomstig van de verschillende persoonlijkheden. 

Connectie kaarten

Naast een uniek gerecht krijg je ook connectiekaarten met vragen voor elkaar. Elke persoonlijkheid heeft bijpassende vragen die aansluiten bij het thema. Deze kaarten helpen je om het gesprek op gang te brengen en je date beter te leren kennen.

Menuboxen

De patronen op de box en kaarten zijn afgestemd op de verschillende persoonlijkheden. Introvert heeft vloeiende vormen, terwijl extravert harde en gedurfde patronen heeft. Ambivert ligt ertussenin en heeft uitdagende uitsteeksels.

Introductie video

Als eerste begint de video met een kennismaking met de date en gaat daarna verder met een introductie van de box. In de visuals worden alle verschillende dozen en de bijbehorende aspecten weergegeven. De animaties zijn vloeiend en gevarieerd om een neutrale uitstraling te behouden, aangezien de video bedoeld is om een overzicht te geven van alle dozen.

Instagram campagne

Voor de fictieve online campagne heeft Perso verschillende samenwerkingen met influencers. Dit helpt om meer reclame te maken en de doelgroep beter te bereiken. De influencers delen regelmatig updates en exclusieve content om de betrokkenheid te vergroten. Alle informatie en updates zijn te vinden op Instagram, waar ook de nieuwe menuboxen worden aangekondigd.

Opdrachtgever

Mediacollege Amsterdam

Periode

Maart - april 2024
Disclaimer: Alle schoolprojecten zijn fictief verzonnen en niet bedoeld voor commercieel gebruik.