Branding the Protest
Opdracht
Ontwikkel de nieuwe ‘branding’ van een protestbeweging. Voer dit door in een opvallend ontwerp, uitstraling, protest-materialen en communicatiemiddelen.
Concept
Mijn protest richt zich tegen schermverslaving. Mensen, en vooral tieners, zitten steeds te veel op hun mobiel, dus wil ik hiertegen in actie komen. Dit doe ik met behulp van social media en posters. Op social media deel ik berichten die laten zien dat het leven meer is dan een schermpje en geef ik tips om schermvrij te worden.
Ontwerp
In mijn ontwerpen laat ik het contrast zien tussen verslaving en vrijheid. Voor verslaving gebruik ik een donkere ruimte, terwijl vrijheid wordt afgebeeld met een blauwe lucht en vogels. Het logo toont een mobiel die verdwijnt achter een vogel, waarbij de vogel symbool staat voor vrijheid. De terugkerende sterren bij verslaving laten een valse realiteit zien
Posters
Ik heb twee verschillende posters gemaakt voor het protest. De eerste laat alleen de verslaving zien met een donkere achtergrond en een vierkant oog in het midden. De tweede poster toont het verschil tussen verslaving en schermvrij. De bordjes laten je kiezen tussen verslaving en schermvrij.
Social media video
Social media video: Mijn eindvideo is een wake-upcall om te stoppen met je mobieltje en te beginnen met leven. De video is bedoeld voor Instagram en TikTok, waar de doelgroep het meest actief is. In het begin zie je hoe je langzamerhand wegvaagt door je mobieltje. Daarna volgen beelden die tonen dat er een uitweg is, namelijk een schermvrij leven.