Laat in een media-uiting zien hoe een product werkelijk is. In deze opdracht vertel je de waarheid. Bedenk goed via welk media-uiting je kunt communiceren om je doelgroep te bereiken.
Concept
Ik heb ervoor gekozen om de werkelijkheid van een McDonald’s-product te laten zien door middel van een abri-poster. Deze poster is ontworpen in dezelfde stijl als McDonald’s, zodat het extra schokkend overkomt wanneer je er voorbij loopt.
Ontwerp
Het eerste concept dat ik heb uitgewerkt is deze mooie opgemaakte burger, waarbij de schaduw de vorm van Pinocchio heeft. Met de titel ‘Big Lie’ in plaats van Big Mac, wordt duidelijk dat de poster de boodschap overbrengt dat er gelogen wordt.
Ontwerp 2
Wie heeft bewezen dat je van een Happy Meal echt blij wordt? Daarom heb ik voor mijn tweede concept een Happy Meal afgebeeld dat niet blij is. De tekst erboven verwijst naar het feit dat je ook teleurgesteld kunt worden door wat erin zit
Eindproduct
Als laatste idee wilde ik een ontwerp waarin je meekijkt over de schouder van de klant en de werkelijke reflectie in de spiegel ziet van wat je krijgt. Bovenaan de poster staat de tekst ‘Beauty is everything’, bedoeld als sarcastische grap. Uiteindelijk is dit het eindproduct geworden.
Opdrachtgever
Mediacollege Amsterdam
Periode
September 2023 (2 weken)
Disclaimer: Alle schoolprojecten zijn fictief verzonnen en niet bedoeld voor commercieel gebruik.