ABOUT ME

Mijn verhaal

Ik ben Dion, en met een hoofd vol fantasie en een overvloed aan ideeën ben ik begonnen met een camera en een computer. Op deze manier ontdekte ik mijn passie voor design en videoproductie. Na vier jaar studeren aan het Mediacollege Amsterdam ben ik afgestudeerd als mediavormgever, waar ik veel heb geleerd over vormgeving, logo’s, video’s en meer.

Wat ik het mooiste vind aan een project, is het hele proces: van het bedenken van ideeën en het omzetten naar concepten tot het creëren van het eindproduct en het met trots presenteren.

Krullenbol

Als kleine krullebol was ik vaak te vinden bij de tekentafel, de verfhoek of de bouwhoek. Ik hield ervan om dingen te maken, en die passie heb ik altijd vastgehouden.

YouTube

Op 11-jarige leeftijd begon ik mijn eigen YouTube-kanaal. Geïnspireerd door de creatieve vrijheid van bekende YouTubers wilde ik ook mijn eigen video's maken, maar dan op mijn eigen manier. Eerst gebruikte ik mijn tablet om video's te filmen, maar al snel kocht ik mijn eerste camera. Gaandeweg ontwikkelde ik steeds meer vertrouwen en vaardigheid in het filmen en bewerken van mijn video's.

Creatief

Tijdens de middelbare school volgde ik twee jaar het keuzevak Vormgeving & Ontwerp. Dit beviel me zo goed dat ik, na het behalen van mijn diploma, besloot om mediavormgeving te studeren aan het Mediacollege Amsterdam.

Carnaval

Elk jaar doen we met onze vriendengroep mee aan carnaval in Zwaag en bouwen we een mooie wagen. Hierbij kan ik mijn handige vaardigheden inzetten bij het bouwen en mijn ontwerp kennis gebruiken voor de stickers en sponsorborden. Gedurende het jaar leg ik alles vast en maak ik er uiteindelijk een mooie aftermovie van.

Diploma

Na vier jaar studeren aan het Mediacollege heb ik mijn diploma behaald in mediavormgeving op MBO 4-niveau. In mijn laatste jaar specialiseerde ik me in de richting ‘Story & Motion’. Voor mijn eindproject heb ik alles uit de kast gehaald voor een nachtclub genaamd ‘De Pomp’, waarvoor ik een geheel nieuwe huisstijl heb ontwikkeld, compleet met promotiemateriaal en een introductievideo.

"The best way to predict the future is to create it."